Draga Marina,
Moja dugogodišnja šefica je nedavno otišla i konačno sam dobio priliku da postanem menadžer. Ali, ubrzo nakon što sam preuzeo ulogu, viši menadžment me obavestio da moram da otpustim bar troje ljudi iz mog tima zbog velike reorganizacije kompanije.
Poslao sam poruku svojoj staroj šefici i rekla mi je da je ovakva situacija jedan od razloga što je otišla. Savetovala me da učinim isto!
Osećam se iznevereno od strane svoje stare šefice. Za četiri kratka meseca, od ushićenosti zbog nove uloge, došao sam do očaja i iscrpljenosti. Da li bi jednostavno trebalo da dam otkaz kao što mi je šefica predložila i pokušam da nađem drugi posao? Šta vi mislite?
U potpisu - Potpuno preplavljen
-----
Dragi Potpuno preplavljeni,
Kakvo razočaranje. To je baš loše. Prvo što treba da uradite je da se smirite i da smanjite nivo adrenalina u vašem organizmu. Napravite veliki korak unazad i mnogo dubokih udisaja. Znam da se sada osećate užasno, ali rešićete problem.
Ako samo odustanete jer se osećate iznevereno i razočarano, znam da ćete zažaliti jer niste dali sve od sebe. Da li projektujem? Moguće. Ja lično imam visoku toleranciju na rizik - i imam neke ogromne neuspehe koji to dokazuju. Ali sam iz njih naučila strašno mnogo.
Predlažem da skupite hrabrost i suočite se sa izazovom. Ako je to ono što birate, evo nekoliko stvari koje možete da uradite da biste ostali prizemni:
- Privucite novog šefa na vašu stranu. Saznajte šta je njemu ili njoj najvažnije i kojim redosledom. Ova osoba mora da zna da niste obučeni da se nosite sa ovom situacijom, zato budite iskreni u vezi sa tim i tražite vrlo jasne smernice.
- Upoznajte svog HR partnera. Odvedite tu osobu na ručak. Stavite tu osobu na brzo biranje. Ako treba da otpustite ljude, potražite svu pomoć koju možete. Strašno je što morate da naučite to da radite, ali kao menadžer, to je neophodno. Najbolji savet koji imam za vas je da budete ljubazni, jasni, direktni i kratki. Ne kolebajte se. Preuzmite ličnu odgovornost u meri u kojoj je to moguće. Odredite šta treba reći i kažite samo te stvari. Ukoliko uspete da nagovorite svog HR partnera da vam se pridruži - ili čak da vodi te sastanke - tim bolje.
- Otkrijte koga još iz organizacije treba da imate na svojoj strani. Povezanost će vam pomoći da prebrodite ovo.
- Budite pametni oko promena. Počnite sa ovim sjajnim člankom i krenite odatle. Ove informacije će vam biti potrebne za upravljanje sobom i svojim ljudima.
- Saznajte da li će vam kompanija obezbediti kouča. Ako neće, pronađite jednog i platite ga sami. Uverite se da kouč ima iskustva u radu sa novim menadžerima koji treba brzo da napreduju. Ako je ikada postojalo vreme za traženje pomoći, to je sada. Pribavite sebi pomoć koliko god možete.
- Stavite svoje mentalno zdravlje i brigu o sebi na prvo mesto. Ovo će biti maraton i treba da vodite računa o sebi da biste isterali do kraja. Zato idite u teretanu ili prošetajte. Ostavite posao u razumno vreme. Naspavajte se, budite hidrirani, i oslonite se na svoje prijatelje.
Iznenađenje! Stvari se brzo menjaju. Život može nekada neprijatno da iznenadi. Naravno, mogli biste da odlučite da odete, sredite svoj LinkedIn profil, i počnete sa umrežavanjem. Ali, zar ne biste radije pokušali da budete na nivou zadatka i da ili pobedite ili izgubite boreći se? Neću vam suditi ako ne biste. Obećavam.
S ljubavlju, Marina
Članak na engleskom jeziku možete pročitati ovde.